W związku ze zbliżającymi się obchodami Dnia Krajobrazu zapraszamy uczniów wszystkich klas do wzięcia udziału w konkursie fotograficznym. Tegoroczny temat Dnia Krajobrazu brzmi: Symbioza – Przyroda i Miasto w jednym Krajobrazie! W ten sposób Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska pragnie zwrócić uwagę na multisensoryczny charakter krajobrazu, którego odbiór zależy od bardzo wielu czynników i wrażliwości poszczególnych zmysłów. Krajobraz można zobaczyć, usłyszeć, powąchać, a nawet posmakować go i dotknąć. Odbieranie krajobrazu poprzez różne zmysły umożliwia nam doświadczanie go w pełni i nierzadko odkrywanie na nowo. Zdjęcia konkursowe inspirowane hasłem: “Symbioza – Przyroda i Miasto w jednym Krajobrazie!” wysyłacie na adres: gdzienis@zsckrjanow.edu.pl wpisując w tytule wiadomości “Dzień Krajobrazu”, do 20.10 Autorzy najlepszych prac wezmą udział w wycieczce w godzinach zajęć lekcyjnych.

REGULAMIN KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO „Symbioza – Przyroda i Miasto w jednym Krajobrazie!”
PRZEPISY OGÓLNE
1. Organizatorem Konkursu Fotograficznego „Symbioza – Przyroda i Miasto w jednym Krajobrazie!” zwanego dalej „Konkursem” jest Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Janowie, zwane dalej „Organizatorem”.
2. Cele Konkursu: a) promowanie walorów przyrodniczych Polski, b) rozbudzanie wśród uczniów zainteresowania przyrodą własnego regionu, c) rozwijanie wrażliwości artystycznej oraz prezentacja twórczości studentów w dziedzinie fotografii, d) zwrócenie uwagi na piękno otaczającej nas natury oraz jej ochrony.
3. Przedmiotem Konkursu są fotografie wykonane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez uczniów ZS CKR w Janowie
4. Tematem Konkursu jest prezentacja i promowanie walorów polskiej przyrody, flory, fauny, grzybów oraz krajobrazów na mapie Polski.
5. Nagrodzone i wyróżnione prace zostaną opublikowane na stronie internetowej Organizatora oraz na stronie fanpage’u.
PRZYJMOWANIE PRAC
1. Udział w konkursie jest bezpłatny.
2. Każdy uczestnik może zgłosić maksymalnie trzy zdjęcia.
3. W konkursie mogą wziąć udział wyłącznie uczniowie ZS CKR w Janowie.
4. Terminarz:
• przyjmowanie prac fotograficznych do konkursu: 18– 20.10.2025 r.
• powołanie jury i ocena zgłoszonych fotografii: 18– 20.10.2025 r.
• wernisaż nagrodzonych prac 21 – 24.10.2025 r.
5. Fotografie powinny być wykonane samodzielnie, muszą być pracami autorskimi. Wyklucza się prace tworzone wspólnie (współautorstwo).
6. Fotografie należy nadesłać w formie elektronicznej na adres: gdzienis@zsckrjanow.edu.pl wpisując w tytule wiadomości “Dzień Krajobrazu”
7. Prace należy wysłać z dołączonym formularzem rejestracyjnym, który stanowi Załącznik
8. Nadesłane fotografie należy opisać według następującego wzoru: Imię_Nazwisko_Kategoria _Tytuł-zdjęcia.
9. Zdjęcia muszą być zapisane w formacie JPG. Dłuższy bok zdjęcia powinien mieć nie mniej niż 2400 pixeli. Minimalna rozdzielczość zdjęcia musi wynosić 250 dpi.
10. Nie zezwala się na stosowanie fotomontaży polegających na łączeniu elementów zdjęcia pochodzących z różnych plików.
11. Organizator zastrzega sobie prawo do dyskwalifikowania prac niespełniających wymienionych wyżej wymogów.
12. Jeżeli na fotografiach konkursowych znajduje się wizerunek osoby, uczestnik przesyłając fotografię zobowiązany jest do dołączenia pisemnego oświadczenia osoby znajdującej się na fotografii, że wyraziła zgodę na nieodpłatną publikację i rozpowszechnianie wizerunku tej osoby.
13. Każdy uczestnik Konkursu przesyłając fotografię zgodnie z treścią ust. 5 wyżej, udziela niewyłącznej, nieodpłatnej licencji do korzystania z fotografii na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 ustawy z dnia 4 lutego 1994r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych dla celów przeprowadzenia i rozstrzygnięcia Konkursu oraz w zakresie wynikającym z treści niniejszego regulaminu.
JURY
1. Organizator powołuje Jury Konkursu, zwane dalej „Jury”.
2. Wszystkie zdęcia nadesłane do Konkursu podlegają ocenie Jury.
3. Decyzje podjęte przez Jury są ostateczne i prawnie wiążące dla wszystkich uczestników Konkursu.
NAGRODY
1. Osoby które, uzyskają największą liczbę głosów otrzymają możliwość wycieczki w godzinach zajęć szkolnych.
2. Nagrody w konkursie nie podlegają wymianie na gotówkę.
3. Organizator konkursu zastrzega sobie prawo do opublikowania imion i nazwisk o laureatach konkursu oraz umieszczanie tych informacji w Internecie.
4. Zwycięzcy Konkursu zostaną powiadomieni o sposobie odbioru nagrody osobiście.

KOMISJA
1. Do kontroli prawidłowości Konkursu powołana zostaje Komisja, w skład której wchodzić będą przedstawiciele Organizatora.
2. Komisja będzie nadzorować wykonanie przez Organizatora wszystkich zobowiązań wynikających z niniejszego Regulaminu.
3. Po przeprowadzeniu obrad zostanie sporządzony protokół, przez powołaną Komisję.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Regulamin niniejszego Konkursu dostępny jest w siedzibie Organizatora oraz na stronie internetowej Szkoły
2. Uczestnik Konkursu przez wypełnienie formularza rejestracyjnego oświadcza, iż:
a) jest autorem załączonych fotografii,
b) przysługują mu wyłączne i nieograniczone prawa autorskie do nadesłanych fotografii, które to jako utwory fotograficzne pozbawione są jakichkolwiek wad prawnych i nie są obciążone prawami i roszczeniami osób trzecich;
c) zgadza się na opublikowanie zdjęć na stronie Szkoły oraz na funpage w czasie trwania konkursu oraz po jego zakończeniu,
d) zgadza się na opublikowanie zdjęć na wystawie pokonkursowej w Szkole wyłącznie w celach związanych ściśle z Konkursem.
3. Osoby, które nie spełnią któregokolwiek z wymogów określonych w niniejszym Regulaminie lub podadzą nieprawdziwe informacje, zostaną automatycznie zdyskwalifikowane.
4. Organizatorzy nie biorą prawnej odpowiedzialności za przesłane prace oraz zastrzegają sobie prawo natychmiastowej dyskwalifikacji fotografii w przypadku podejrzenia naruszenia Regulaminu.
5. W sprawach nie uregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie znajdą odpowiednie przepisy prawa polskiego.
6. Organizatorzy nie roszczą sobie przeniesienia praw autorskich ani majątkowych do nadesłanych prac, pozostają one własnością intelektualną autorów.
7. Uczestnikom Konkursu przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania lub żądania ich usunięcia, w tym celu powinni skontaktować się oni z Organizatorem, który jest administratorem danych. Podanie danych (które w przypadku braku wyrażenia w/w zgód, będą przetwarzane w celu wykonania w/w obowiązków związanych z Konkursem oraz rozpatrywania reklamacji Uczestników Konkursu) jest dobrowolne, lecz niezbędne dla wzięcia udziału w Konkursie.
8. Regulamin Konkursu wchodzi w życie z dniem publikacji.
9. Interpretacja zasad niniejszego Regulaminu należy wyłącznie do Organizatorów.

Telefon: tel/fax 857216216
16-130 Janów
ul. Białostocka 22

Facebook